laura-barten.reismee.nl

Afscheid, vliegen en de eerste dagen

Eindelijk ben ik er dan. Aan de andere kant van de wereld, in het zonnige Australië. Na een super weekend vorige week met lieve vrienden en familie moest ik toch echt mijn koffer gaan pakken.

En toen was het dinsdag eindelijk zo ver. Om half 7 had het uitzwaai commite zich verzameld bij ons thuis. Koffers inladen en hup, daar ging ik dan, opweg naar schiphol.
Denice vroeg nog in de auto: Komen er nog meer mensen naar schiphol? Waarop ik zei: Nee, ik geloof het niet, tenzij die meiden weer iets geks uithalen. En ja hoor, ineens stonden mijn lieve vriendinnetjes achter me om gedag te zeggen!
We zijn met z'n alle koffie gaan drinken en toen kwam het aller lastigste.... Afscheid nemen..
Tranen, knuffels, een lach en hele lieve woorden.
Toen in eindelijk het vliegtuig in mocht had ik heerlijk 3 stoelen voor mij alleen tot Abu Dabhi. De vlucht ging gelukkig erg snel. 2 films en een aflevering flikken maastricht en toen gingen we al bijna landen. Eenmaal in Abu Dabhi moest ik naar gate 61 dus toen ik daar aan kwam kon ik al na 20 minuten het vliegtuig weer in.
Met een vlucht van 14 uur voor de boeg zat ik gelukkde bij het raam en had ik weer 2 stoelen voor mij alleen. Een boek, wat films en wat slaap af toe en voor je het weet land je gewoon in Sydney!! Ik werd opgehaald door Alison, zij is mijn hostmom.
Rond half 9 kwam ik aan bij het huis. De kinderen lagen al te slapen dus die zou ik de volgende morgen pas zien. Eva, de au pair voor mij, en Chris, de vriend van Alison, waren thuis. Even wat drinken en toen heeft Eva mij de beneden verdieping laten zien. Die verdieping heb ik zo goed als voor mij alleen. Ik ben gaan douchen en daarna snel gaan slapen. De volgende morgen ging de wekker gewoon om half 6.

Donderdag morgen ontmoette ik de meiden voor de eerste keer. Zoë van 9, Emilia van 7 en Harriët van 4. Ik heb Eva geholpen voor zover dat kon en zij heeft mij de afgelopen dagen verteld wat er allemaal moet gebeuren voor de kinderen en het huis.
De zomervakantie is hier net voorbij dus donderdag was de 1e schooldag na de vakantie. Ik bracht de kinderen met Alison samen naar school. De kinderen dragen hier allemaal een uniform, ik wist niet dat ze dat nog ergens hadden. Daarna hebben we Harriët naar een gastgezin gebracht. Je hoeft hier namelijk pas naar school als je 5 bent.
De meiden waren op school dus Eva en ik hadden vrije tijd. De eerste dagen staan vooral in het teken van de zakelijke dingen regelen. Zo hebben we een buskaart gehaald en boodschappen gedaan. Het groente en fruit zit hier gescheiden van de supermarkt dus je moet 2 winkels in om een maaltijd te kunnen maken.
Om 3 uur is de school uit en moesten we de kinderen halen. De weg naar school toe is makkelijk te lopen, het gaat namelijk berg afwaards. Terug duurt dus een stuk langer en je beenspieren worden goed getraind hier. De kinderen hadden geen activiteiten dus we hebben wat gespeeld en gegeten.
De meiden zijn stuk voor stuk hele lieve meiden. Zodra ze bij elkaar zijn proberen ze elkaar te treiteren en boos te maken dus je bent er gratis politie agent bij. Ook als het bedtijd is. 100x naar beneden komen en bij elkaar in bed kruipen komt elke avond voor. Bij elkaar slapen kan ook makkelijk want alle kids hebben een kingsize bed!

Vrijdag hoevde we alleen van 6:15 tot 9 te werken. Daarna hadden we al weekend. De kinderne zijn dit hele weekend bij hun vader. Dus ben ik samen met Eva naar Sydney gegaan. Eerst met de bus en daarna met de trein. In de bus zitten veel mensen met hun telefoon om google maps bij te houden. De bus geeft niet aan welke halte het is dus dat moet je zelf weten. Google maps is hier je grootste vriend om ergens te komen. Ik ging in Sydney naar een meet & greet voor au pairs. Daar waren een aantal leuke meiden die ook nog eens in de buurt wonen. We wilde nog wat rondlopen, maar zo warm het hier kan zijn, zo hard kan het ineens regenen! Dan komt het ook met bakken uit de hemel! Snel rennen naar de bus en terug naar huis. We hebben lekker gekookt en savonds gewoon thuis gechilld.

De dagen vliegen hier echt voorbij. Het was alweer zaterdag en het zou heerlijk weer worden. Ik was al vroeg wakker dus heb even geskyped met de jarige Renske en daarna nog even met Anna. Heel gek dat ik zover bij iedereen vandaan zit. Na het ontbijt hebben we de bus naar Manly gepakt. Fietsen zit er hier niet in, dus je moet alles met de bus, trein, auto of vliegtuig doen. Op manly beach hebben we heerlijk op het strand gelegen en in de zee gezwommen. Totaal verbrand kwam ik weer thuis. Hier moet je wel 100 keer insmeren, daar heb ik gelijk van geleerd!
'S avonds ben ik met Iris, die ik al ken vanuit Nederland, een hapje wezen eten. Daarna via de toeristische route naar het Opera House. Wauw, dat is echt een prachtig gebouw. In de opera bar hebben we drankjes gedronken. Iedereen is hier zo vrolijk, ze komen bij je zitten en willen graag weten wat je komt doen en hoe lang je blijft. Na een erg gezellig avond moe, maar voldaan weer terug naar huis.

Vandaag is de laatste dag dat Eva hier is. Zij is zojuist vertrokken naar een ander gezin. Vanaf nu moet ik het echt alleen doen. Vanavond komen de kinderen weer thuis en vanaf morgen begint het leven met huiswerk, sport en muziek weer. Ik ben stiekem wel een beetje zenuwachtig, maar ik heb er onwijs veel zin in.

Nu zijn jullie weer helemaal bij! Ik zal wat foto's toevoegen die ik tot nu toe heb. Sorry ik heb er nog niet zo veel gemaakt!

Reacties

Reacties

greet

Wow Laura....Super leuk om te lezen...Vind het allemaal ontzettend dapper en stoer van je....
Succes volgende week en vooral geniet...

Mama

Hee mop leuk om te lezen!!!
Tja...dat afscheid was wat... Pfff hebben paar traantjes gelaten met zijn allen... Maar wat ben ik trots op je ??
Gelukkig hebben we in deze tijd facebook, whatsapp en skype, zodat we heel makkelijk contact kunnen houden en elkaar kunnen 'zien'.
Ik kijk weer uit naar je volgende blogverslag!
Veel plezier daar en geniet ervan...

Dikke knuffel van Charles en mij xxxxx

Jolanda

Hoi Laura
Leuk om je verslagen te lezen, hoop dat je er veel schrijft.
Heb een leuke tijd daar.
Groetjes Jolanda

Mirjam

Hai Laura,

Leuk te lezen hoe het gaat zet hem op je kan het en laat je niet gek maken door die meiden he. Ze willen je vast een beetje uittesten zie het maar een beetje als de Sound of Music kinderen haha.
Geniet zoveel je kan.

Kus mirjam

ada de vries

Wat heb je al veel meegemaakt in die korte tijd.
Ik heb mijn email adres achtergelaten zodat ik je kan volgen.Het lijkt mij nam.heel leuk om al je belevenissen te lezen en een beetje mee te maken.Veel succes en plezier en ik hoor van je!?

Gerrie van Heuvel

Hoi Lautje,

Wat een leuke en jaloersmakende foto's ! Heel veel plezier en we zullen met veel plezier je blog/vlog volgen.

Liefs Gerrie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!