laura-barten.reismee.nl

Byron Bay en bezoek van papa

Hallo lieve allemaal,

Het is alweer en tijd geleden dat ik jullie op de hoogte heb gehouden van mijn avontuur in Australië.
De maand juni is voorbij gevlogen. Zo ben ik hier ik een weekend wezen korfballen, een lang weekend op vakantie geweest en is papa een week langs geweest.

Het was matchday voor de korfbal in Sydney! Het is hier niet zoals wij kennen: 2 keer trainen en op zaterdag wedstrijd. Nee, hier trainen ze 1 of 2 maanden elke zaterdag en dan spelen ze elke keer de wedstrijd tegen Newcastle. Voor de wedstrijd hebben we als team van Sydney samen met het team van Newcastle trainen gekregen van de trainer van het nationale team in Australië. Dat was toch wel even kicken!! Daarna begon de wedstrijd, waarbij het vaak lastiger is dan bij onze eigen wedstrijd. Uiteindelijk werd de wedstrijd ruim gewonnen. Voor de mensen die het leuk vinden, dit is de link naar de hele wedstrijd:https://www.youtube.com/watch?v=lXnInjkPVKA&ab_channel=BenMizzi

Het weekend daarna ben ik met mijn familie naar Byron Bay gegaan. Dit is het enige gedeelte van de Oost kust wat ik nog niet had gezien. Byron staat bekend om de plaats met de hippies. Wat mij vooral op viel was het leven daar. Iedereen leeft er chill, veel surfers, straat muziekanten en een gezellige sfeer. Na vrijdag het nachtleven verkent te hebben ben ik zaterdag Byron zelf gaan verkennen. Een mooie wandeling naar het lighthouse boven op de berg. En daarna 2 uur lang gekeken naar de surfende mensen. Ja, in Byron zou ik best willen wonen. Het is zeker een plek om nog eens een weekend naar terug te gaan, het is tenslotte maar 1 uur vliegen!:)

Zaterdag 18 juli was het dan eindelijk zo ver! Papa zou om half 8 landen in Sydney. Na een dikke knuffel hebben we een auto gehuurd en zijn we naar mijn huis gereden. Even het huis showen, meegebrachten spullen in ontvangst nemen en daarna lekker ontbeten in Cronulla. Na de wandeling door heel Cronulla zijn we naar de stad gegaan en heb ik alle toeristen punten laten zien. De jetlag sloeg toe dus de avond was snel voorbij. Met een week vol leuke dingen voor de boeg was dit niet erg. Op dinsdag stond een surfles op de planning. Aan gezien het hier winter is was het water aardig koud, maar door het surfen waren we zo warm. Woensdag zijn we op een boot vanaf Darling Harbour de zee op gegaan op walvissen te spotten. Wat was dit gaaf! Dit was de eerste keer dat ik deze beesten in het echt zag en wat zijn ze groot en prachtig!s'Avonds hebben we een bbq gehad bij mijn gezin thuis. Op het menu stond: Kangoeroe en lam. Een echte australische bbq.

Donderdag zijn we naar de Blue Mountains gegaan. Je hoort veel over het uitzicht daar, maar je weet pas het mooi het is als je er zelf bent geweest. Het was onwijs koud en een hele hoop wind, maar wat een prachtig uitzicht! Een prachtige wandeling van meer dan 3 uur met bijna de hele tijd een prachtige vieuw en watervallen in de bergen. Door de regen die er de volgende morgen was zijn we vroeg naar huis gegaan en hebben zijn we in de stad de harbour bridge tower op gegaan. Een prachtig uitzicht over een groot deel van Sydney. Al zijn we eerder die week naar de Sydney eye tower gegaan waar je echt een uitzicht hebt over heen Sydney. Ik kan het nog 100 keer zeggen, maar het is gewoon een prachtig land om in te wonen. Samen met Emily en haar moeder hebben we in Darling Harbour wat gedronken, een laatste keer uiteten en toen zat de week er helaas al op. Zaterdag rustig alles ingepakt, rustig naar het vliegveld gegaan en nog even koffie gedronken. Helaas moet je dan ook weer afscheid nemen. Het goede aan dit alles is dat ik over 6 maanden alweer thuis ben:)

Op 7 oktober zal ik samen met Lieke naar Nieuw Zeeland vliegen. Lieke is een Nederlands meisje die ook Au pair is hier. Samen zullen wij 3,5 week rondreizen door heel NZ. De skydive en een helikopter tour met een ice hike staan al gepland!! Op 31 oktober vliegen we naar Bali om nog even te chillen. En dan heb ik tot 10 janauri om in Bankok te komen. Vanaf daar zal mijn vlucht naar huis gaan. Voor nu ga ik voorlopig nog genieten van mijn tijd hier met een onwijs lieve tweeling en lieve vrienden.

Ik zie jullie over 6 maanden weer!

Liefs,
Laura

Reacties

Reacties

Hans Peters

Weer een mooi en beeldend verhaal Laura.
Nog veel plezier daar en er staat er weer heel wat moois en spannends in de agenda

Gerrie van den Heuvel

Jeetje Lau, dit soort mooie verhalen kun je hele leven lang navertellen. Wat een superervaring.

Liefs Gerrie

Greet

Jeetje Laura, wat heb je momenteel een geweldig leven en wat doe je het fantastisch....
Ik ben zeker jaloers op je en heb veel bewondering voor je durf, zelfstandigheid en gemak waarmee je alles doet, regelt en geniet van het leven.... Dat doe je goed!!!!
Heel veel plezier nog... Xxx

Greet

De wedstrijd even bekeken... Wat een reus had je... Leuk om te zien.
Sommige schieten nog een beetje op de basketbal manier..
Mooie doorloopbal Laura....

Klaas (ook wel papa) en Cisca

super week Laura, eentje om nooit te vergeten.

Wij genieten ook van je appjes, FB berichten en het Skypen. Blijf de wereld verkennen en jezelf ontwikkelen

Tot ziens, tot in januari

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!