laura-barten.reismee.nl

Melbourne en misschien toch een 2 year visum?

Hallo allemaal!

1 van de laaste blogs terwijl ik aan het werk ben denk ik. De laatste 6 weken gaan morgen in namelijk!

11 augustus was het dan eindelijk zo ver. Om 4 uur ging de wekker en om 7 uur zaten we in het vliegtuig op naar Melbourne! Thuis ga je een weekendje met de trein naar Scheveningen en hier pak je gewoon het vliegtuig en ben je binnen 1,5 uur in een hele andere stad. Wat een verschil is Melbourne met Sydney. Vooraf hadden we niet heel veel bedacht over wat we wilde doen of zien. Eerst maar eens naar het hostel om spullen weg te brengen. We zouden slapen in een kamer met 10 man. Zodra we de lift uit stapte rook je al zo'n hele vieze lucht van een typische mannen kamer. Dit bleek ook zo te zijn en dus hebben wij gelijk maar eens wat ramen open gegooid om een klein beetje te luchten. Daarna wat informatie gevraagd bij de receptie en hup de stad in. Vooraf waren we al gewaarschuwd dat het in Melbourne erg koud was. En dan bedoelen ze 12 tot 16 graden. Ik dacht nog: Ahjoh die Aussies stellen zich aan. Heel stoer dus alleen een trui meegenomen... Niet dat ik veel meer keus heb met het leven uit backpack maar toch. Oke ik moet mijn woorden terugnemen. Het was echt heel koud!!
We hebben de kerken daar bezocht die stuk voor stuk prachtig zijn. Daarna zijn we naar een steeg gelopen waar er allemaal graffiti is gespoten. De steeg zit ook vol met daklozen die daar verzamelen, maar verder is het een prachtige steeg met mooie graffiti.
Om 5 uur waren we terug in St. Kilda waar ook ons hostel zat. De vermoeidheid sloeg ondertussen aardig toe, maar een jongen uit het hostel vertelde ons dat er een pinguïnshow zou zijn bij de haven. Een show kon je het niet noemen, je moest goed kijken om af en toe een pinguïn te zien, maar hé voor het eerst in mijn leven heb ik een wilde pinguïn gezien. Daarna terug gegaan naar het hostel en kennis gemaakt met onze kamer genootjes.

Wat het hostel leven zo leuk maakt is dat iedereen gelijk je vriend is. Beneden in het hostel was een bar en het was beerpong avond. Na wat potjes beerpong zijn we met z'n alle uitgeweest.
Vrijdag stond de great ocean road op het programma. Dit is een tour langs de kust waarbij je op verschillende plekken stopt met een prachtig uitzicht. Als hoogte punt kom je dan bij de 12 apostles. Ik zal wat foto's daarvan toevoegen want dat uitzicht is maar met 1 woord te beschrijven: WAUW!
Bij een eerdere stop kon je vogels en eenden voeden. Met een papegaai op beide armen en je hoofd werd al het eten uit je handen gehaald. Al met al was vrijdag een prachtige dag die ik zeker niet snel zal vergeten.

De zaterdag zijn we naar het oorlogsmonument van Australië geweest. Ik denk dat we daar zeker 2 uur hebben rondgelopen. Wat een indrukwekkend iets is dat. Overal waren oude kleding en spullen die je kon bekijken. Ook waren er op sommige plekken geluids fragmenten en een video te zien. Wat moeten we blij zijn dat wij dat niet hebben mee hoeven maken.
Als laatste stond op ons lijstje om naar de Botanical gardens te gaan. Eigenlijk een super groot park met water, loopbruggen, heel veel bloemen en palmbomen. De vermoeidheid was er aardig ingeslagen en dus zijn we terug gegaan naar het hostel. Met onze kamer genootjes hebben we de laatste avond doorgebracht en rechtstreekt vanaf de pub zijn we naar het vliegveld gegaan. Om 6 uur was onze vlucht terug namelijk al.
Wat vliegt een weekendje weg snel voorbij zeg!
Een hoop mensen worden verlieft op Melbourne en willen niet terug naar Sydney. Ik vond Melbourne veel rustiger en de sfeer daar is veel gezelliger dan in het toch wel zakelijke Sydney. Al zijn die koude temperaturen toch niks voor mij en was ik blij om weer in het warme Sydney terug te komen.

Toen ben ik even gaan rekenen en kwam ik tot de conclusie dat ik nog maar 6 weken in dit prachtige land heb .

Surprised
Waar ik thuis geen tijd had om heel zenuwachtig te zijn voordat ik echt vertrok krijg ik het nu al benauwd bij de gedachten dat ik weg ga uit Australië. Ik ben daarop toch onderzoek gaan doen naar hoe het zit met een 2 year visum. Waarbij ik dus nog een jaar in Australië mag blijven. Daar moet ik 88 dagen farmwork voor doen. Nou is dat het moeilijkste niet maar dan sta je voor een ander dilemma... Ik namelijk een onwijs lieve familie in Nederland en super leuke vriendinnen. Hoe graag ik hier ook nog zou willen blijven om zelf het echte leven te leren kennen zonder bij een familie in te wonen, kijk ik er ook onwijs naar uit om alle mensen die ik lief heb weer in mijn armen te sluiten. Aangezien je maar één keer een work holiday visa kan aanvragen moet ik nu een keuze maken: Wil ik farmwork gaan doen en dus nog een jaar in Australië blijven of ga ik 10 januari thuis komen?
Nee, ik ga lekker naar huis en met deze ervaring naar huis :) Papa en mama, jullie kunnen weer rustig adem halen!

Nog 6 weken dus nog 43 dagen voordat ik dit hoofdstuk dicht doe en een nieuw hoofdstuk ga beginnen.

Liefs,

Laura

Reacties

Reacties

Gerrie van den Heuvel

Wat een prachtig verhaal weer Lau ! Maaaaar.....blij dat je de keuze hebt gemaakt om weer naar huis te komen. We missen je....! :)

Anne Marie

Het is weer een mooi verslag en jullie hebben prachtige foto's gemaakt!!
Enne....als je wilt blijven is dat jouw keuze... Alleennnn ik ben heel blij dat je in januari toch naar huis komt!!!! :) Ik mis je namelijk nogal.... ?

Liefs mama xxxx

Opa Rob

Ik zou voor farmwork hebben gekozen. Of heb je al in gedachten om na 4 maanden terug te gaan. Niet dat ik je noet wil zien, maar het is een, eenmalige?, kans. Sluit je graag in de armen op 11 januari. Kusjes opa

Riet van Zanten

Hallo Laura,
Fijn dat je ondanks de kou toch zo genoten hebt van Melbourne . Weer een mooie herinnering.
Natuurlijk gun ik je nog een paar hele mooie maanden, maar ik verheug me ook al op 10 januari 2017, kan ik je weer even vast pakken. Maar Nieuw Zeeland is toch ook nog in het verschiet? Blijf genieten, ook van je oppas kindjes, je gaat ze zeker missen.
Dag lieverd ????????????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!