laura-barten.reismee.nl

It is a match!!!:)

Om te beginnen... Sorry voor de lange afwezigheid. Ik heb 3,5 week onwijs genoten van een reis door de Oost kust en ik had mijn laptop niet mee. Vandaar dat er nu 2 blogs aankomen. 1 over de tijd voor mijn reis en 1 over mijn gehele reis:)

In mijn vorige blog vertelde ik dat ik heb besloten om mijn gastgezin te verlaten. De dagen die volgden ging eigenlijk alles normaal en het contact met de kids werd leuker. Misschien doordat er bij mij een hele last van mijn schouders af was gevallen. Alison gaf me veel meer vrije tijd, dat vond ik niet heel erg aangeien het heerlijk strand weer was.

Zaterdag morgen vroeg was het dan eindelijk zo ver. Samen met de meiden naar Anna Bay om op surf kamp te gaan! Ik kan Australië volgend jaar natuurlijk niet verlaten zonder dat ik kan surfen! :) Zo vertrokken we in alle vroegte naar Umina beach. Daar hebben we eerst 4 uur surfles gehad.
Het zal je vast niet verbazen, maar door een oude enkel blessure kon ik het natuurlijk niet op de normale manier doen. Met een andere techniek lukte het gelukkig wel. Met veel vallen, wachten en blijven proberen lukte het steeds beter! En dat voelt dan wel heel gaaf!!
Daarna zijn we doorgereden naar Anna Bay. In een hostel midden in een bus hadden we met zijn 6e een eigen kabine. Na het indelen van de kamer zijn we op het grasveld gaan zitten. Daar zat een kangoeroe keihard te chillen. Na wat selfies begon de bbq.
Met gezellig wat drankjes zijn we naar het strand gegaan. De volgende ochtend was het tijd om rustig aan te doen en hebben we op het strand gezeten. Aan het eind van de middag hebben we een dolfijnen tour gedaan. 2 uur lang heb ik met een grote lach op m'n gezicht op de boot gezeten. Heel gaaf om die beesten zo in het water te zien!
Eind van de middag een lange busreis terug en tegen 8 uur was ik weer terug in Mosman.
Eenmaal thuis de ergste dag tot zo ver in Australië. Ik kwam aan op mijn kamer en zag dat mijn lakens anders lagen dan toen ik weg ging. Toen ik Alison belde vertelde ze mij dat haar vader in mijn bed had geslapen. Nou is dat niet erg, maar de lakens waren niet verschoond, al mijn spullen lagen nog in de kamer en mijn pyjama nog gewoon in bed. Met de gedachten dat ik toch nog maar een week zou blijven heb ik het gelaten.
Tot Alison, Chris en haar vader dronken thuis waren en keihard muziek begonnen te draaien. Na een uur ben ik naar boven gelopen om te vragen of de muziek iets zachter mocht aangezien ik probeerde te slapen. Het vervolg: Ik werd uitgelachen in mijn gezicht en de muziek werd harder gezet. Dit gebeurde tot 2 keer toe. Om half 12 was hun feest nog steeds bezig. Toen ik het huis verliet stond Alison voor het raam te lachen. Dit was voor mij de druppel. In dat huis wilde ik geen dag langer blijven. De volgende ochend heb ik gelijk mijn spullen gepakt. Alison kwam nog naar beneden om te vragen of ik weg ging. Toen ik haar vertelde dat ik haar gedrag respectloos vond gister avond zei ze: Gisteravond? Wat was er gister avond? Na een minder fijn gesprek ben ik naar de trein gegaan en kon ik gelukkig bij mijn nieuwe familie terecht.

Jaaaaa een nieuwe familie! Het is een match. Ik zou gaan zorgen voor een tweeling van 9 maanden. Mijn hostmom was zo lief om me bij hun in huis te nemen voor een nachtje. Nadat ik mijn spullen heb neergezet ben ik terug gegaan naar het centrum om een reis te boeken. Mijn nieuwe familie gaat nog op vakantie dus ik had 3,5 week om wat te doen. Al snel werd me duidelijk dat het de Oost kust ging worden. Op dinsdag mijn trip geboekt en op donderdag avond vertrok ik al. Na 1 nacht bij mijn gastgezin heb ik een backpack gekocht, die gevuld en toen ben ik naar een hostel in Sydney gegaan. Dit hostel had meer wat weg van een verslavings kliniek dan van een hostel maar goed. Het was voor 2 nachten en dan begon mijn trip. Over mijn gehele reis vertel ik jullie in een aparte blog! Dan hebben jullie een idee bij de foto's:)

Op 20 maart kwam ik aan bij mijn gastgezin. Het gezin bestaat uit Paul, Paula, Snow en Florence. Paula en Paul zijn net 2 weken getrouwd en Snow en Florence zijn een tweeling en nu net 10 maandenen. Ze wonen in Cronella, dit is 50 minuten met de trein van het centrum van Sydney. Het is een gezellig stukje met aan alle kanten strand. Ze haalde me op van het stationen toen ik op mijn kamer kwam stonden mijn andere spullen er al. Op bed stond een tasje met wat nootjes, een boekje over Australië, een kaart van Sydney en een kaart van Cronella. Dat was een super aankomst. Na mijn hostel leven had ik het gevoel dat ik in een 5 sterren hotel aan kwam. Even met de meiden spelen en toen lekker gegeten met zijn 3e. Maandag was mijn eerste werkdag. Het is onwijs leuk, de meiden zijn geweldig. Heel vrolijk en vol energie. Mijn gastouders zijn echt fantastisch! Ik ben hier echt om Paula te helpen. Ik voel me erg welkom en heb het erg naar m'n zin. Ik kijk uit naar de komende maanden.

Morgen komt het verhaal over mijn reis! Nu is het tijd om te slapen en al mijn slaap van de afgelopen weken in te halen.

Liefs,
Laura

Reacties

Reacties

Mama

Lieve schat wat heb je weer een leuk stuk geschreven!!!

Uiteraard weet ik het allemaal al, maar toch...leuk om te lezen en ook op deze manier jou te kunnen volgen.
Ik ben écht supertrots op je, zoals je het allemaal aangepakt hebt met Allison. Ze weet niet wat ze mist door jou te laten gaan.... IK ben iig héél blij dat je daar weg bent en bent opgenomen in het liefdevolle gezin van Paul en Paua. Een gezin wat zich ook om jou bekommert en geïnteresseerd is in jouw leven. Ik weet zeker dat je er een fantastische tijd gaat hebben!

De reis die je langs de Oostkust gemaakt hebt, was ook waanzinnig gaaf!! Ohhh wat waren we hier soms jaloers op je, als we al die foto's voorbij zagen komen... Maar wat gunnen we je dit ook enorm!!
Voorlopig even geen reizen voor jou, maar zorgen voor de tweeling. Daar zal je je handen aan vol hebben, maar is jou absoluut toevertrouwd.

Wij wensen je heel veel succes, veel plezier en volgen je natuurlijk op de voet!En over 10 maanden sluiten we je 'al' weer in onze armen... Mis je stiekem best een beetje ;)

Love you... Liefs mama xxxxxx

Hans Peters

Ik hou wel van een happy end ! Fijn dat het nu zo goed gaat (en zo hoort het natuurlijk ook) en dapper dat je de grens getrokken hebt en toen daar overheen gegaan werd je conclusies hebt getrokken !! Vele plezier verder !

Gerrie van den Heuvel

Oh Lau, wat een verhaal. We hadden natuurlijk al wat van mama gehoord maar jeetje ! Fijn om te lezen dat het ook anders kan en dat dit zoveel meer bij je past.

Liefs Gerrie

Klaas Barten

Wat ben je toch een kanjer. gelukkig schrijf je nog steeds dat je weer naar huis komt. De brieven aan Robert ten brink liggen wel al klaar.

Talk to you soon......

Mirjam Leyte

Hey Laura,

Wat goed om te horen dat je zo'n fijn gezin hebt gevonden. Super! Ik had al van Carolien gehoord dat je het erg naar je zin hebt nu. Ik hoop ook zeker dat je een hele fijne tijd hebt bij deze mensen geniet ervan en ik lees met heel veel plezier je stukken en we missen je gezelligheid wel hoor.

-x- mirjm

Greet

Wat een geweldig avontuur Laura, super dat je nu in een fijn gezin gekomen bent.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!